Talán nem várt fordulat következett be a Yahoo vs Microsoft vs Google együttműködésben. A Yahoo ugyanis egy nap alatt két nyilatkozatot is tett:
Nemet mondott a Microsofttal való egyesülésre és szerződést kötött a Google-lel, amely szerint a jövőben a Google hirdetései jelennek meg a jövőben a Yahoo ingyenes szolgáltatásaiban első körben csak Kanadában és az Egyesült Államokban. Egyesek szerint a Yahoo menedzsmentje korábban sosem rajongott a Microsoft-tal való házasságért, ugyanis a Yahoo első számú vezetője Jerry Yang szándékosan olyan árat határozott meg, mely túlmegy a Microsoft tűréshatárán, és melyet Steve Ballmer semmilyen körülmények között nem lesz hajlandó megfizetni, mivel nem térülne meg.
Mint emlékzetes a Microsoft által felajánlott részvényenkénti 31 dolláros vételárat a Yahoo vezetői alacsonynak tartották, holott a tőzsdei árfolyam, a Microsoft ajánlattételekor 27,5 dollár volt.
A Yahoo és a Google között született szerződés szerint eredetileg három évig tarthat a két cég összekapcsolódása, amelyet további hét évig hosszabbíthat meg a Yahoo - a gyakorlatban azonban még három és fél hónapot várni kell, amíg az amerikai igazságügyi minisztérium átvizsgálja a szerződést. Az egyezség évi 800 millió dolláros hasznot hozhat a Yahoo konyhájára, a cég továbbá megválaszthatja, hogy milyen keresőszavas kereséseknél jelennek meg a Google hirdetései és pontosan mely oldalakon tűnhetnek fel ezek.A szerződés nem kizárólagos, úgyhogy a Yahoo más cégekkel is köthet szerződéseket és adhat el hirdetéseket.
A Yahoo! bejelentése után, hogy eredmény nélkül fejeződtek be a Microsofttal folytatott tárgyalások, 10 százalékot estek a cég papírjai napközben, míg a Google-lel kötött megállapodásra gyakorlatilag nem reagált az árfolyam a tőzsdei zárást követő kereskedésben. A Yahoo! igazgatótanácsa ellen több részvényes is pert kezdeményezett.