Google és Koppány

isite
Legyen újra egyszerű a GoogleLassan a Google eléri azt, amit a Koppány kipufogó adott. Állítólag a Koppánytól nőtt a teljesítmény, de az biztos, hogy hangosabb lett - egyesek szerint fülsértő, mások szerint ez adta a LADA járműveknek a REDNÁÁÁ, REDNÁÁÁ hangot. Ami biztos, divat volt, sokan ismerték és az egyszerű nép barátja lett. De semmi több!

A Google indulása után, mint CSAK kereső lett az évek alatt sikeres. A versenytársakra már alig emlékszik valaki - Yahoo, Alta Vista, Northen Light, MAMA.com, magyarok között goliat.hu, stb. Ereje a letisztult szolgáltatás, egyszerű felület, átlátható találati oldal és releváns találatokban rejlett.
Mára ezeket teljesen elveszítette, vagy nagymértékben amortizálta.
A letisztult kereső mellett egyre népszerűbb és szintén egyeduralkodó levelező rendszer lett befutó, de a térkép - szándékosan nem használunk brand neveket - és az oldal statisztikai szolgáltatása is népszerű. A keresőben rejlő üzleti lehetőséget kiválóan alkalmazta a weboldalakat üzemeltetők bevétele és hirdetők kiszolgálására kitalált rendszereivel. Aztán kép megosztó, közösség építő, pontozó/minősítő rendszereivel lett olyan horizontális szolgáltató, ami mára minden webes szolgáltatásra igyekszik megoldást kínálni.

Az egyszerű felületeket elfelejthetjük. Ha csak a kereső szolgáltatást nézzük, olyan - gyakran felesleges: pl. beírjuk a Kispál és a Borz nevet és a Térkép szolgáltatásra kattintva eljutunk a Szabadság térre - opciók is vannak, ami nem segít, csak böngészésre késztet. Vagyis keress tovább, használj engem.

Az átlátható találati oldal is megszűnik. Szöveges találatoknál egyre gyakrabban kerül elő, hogy megtévesztő és üzletileg a cégnek - nem a keresőnek! - fontos elsősorban.

A releváns találatok egyre inkább a kereső optimalizálók és cég kereskedelmi érdekei alapján jelennek meg. Ez azért sem tűnik fel a kedves használónak, mert 15 évvel ezelőtt 2 millió nál kevesebb weboldalból állt a magyar web - ebben a felnőtt tartalmak is szerepeltek! -, mára 300-400 millió! weboldal és ezeken felül multimédiás és egyéb tartalmak is elérhetőek. A kínálat - csak a magyar tartalmak körében 200-300 szorosára nőtt, ezért szerteágazóbb a web.
A szokásos felvetések, globalizáció, versenyhelyzet hiánya, falhasználói adatok/szokások kezelése egy hosszabb írást is megérne.

Mi lenne a megoldás?
Az amit nagyon jól csináltak, csinálják továbbra is jól. Mára már nem elsősorban minőséget, hanem egy „... megszokott internetes darabot..." jelent, aminek elfogadjuk a tulajdonságait, mert „...nincs más, meg amire használjuk arra jó..".
A szolgáltatás portfóliójukat sok felvásárlással - bekebelezéssel - bővítették és tudjuk, a LADA ra rakott kipufogó mit eredményezett.

Ha a magyar nyelvterületet nézzük - ami CSAK kereskedelmi képviseletet érdemel, az éves 3-5 milliárd Forintos árbevétellel, ami becsült szám, hisz nem Magyarországon adóznak, ellentétben a többi hazai portállal, technológiával, amiből egyre kevesebb van -, ott is javíthatnak nyelvi és tartalmi sajátosságokban.

Hasznos lehet a magyar nethasználat jellemzőit is figyelembe venni - pl. sok az ismétlés, más-más cím alatt, ugyanaz a tartalom.

Azzal, amivel korábban megnyerték a felhasználókat, pont azzal kezdenek felhagyni. A kezdetekben a felhasználók igényeire építettek, míg mára a felhasználók igényeit szabják, irányítják.
Világos, ez az üzlet! De akkor ne hívjanak „Kedves Felhasználó!"-nak. Udvarias, csak nem igaz.


tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ, magántanár  tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ isite toplista Hirlapom

 

Impresszum | Médiaajánlat

Főbb témáink, linkek: internet árak, sebességteszt, mi az ip címem, mobil internet árak, mezoterápia,

tanfolyamok Budapesten

Kiadja: Eduwork.hu Kft.