A teljes globalizáció ellen van esély?
Fontos különbség a piacok esetében, a nyelvi sajátosság. Ez alapjaiban az uniformizált web lényegi különbsége.
Másik jelentős eltérés, az üzleti modellek. Míg globális és hazai szinten a bevételek szinte teljes egészét hirdetés alapú modellekből származnak, így a hirdetők és a felhasználók igényeit kell elsősorban figyelembe venni A tartalom alapú – így gyakran reklámmentes – modellek jelenleg háttérbe szorulnak.
Jó példa a bőr újabb lehúzásról a http://marketingland.com/gmail-ads-beta-gmail-sponsored-promotions-61475 angol nyelvű cikk
A harmadik, jelentős eltérés, a Felhasználók magatartása, szokásai. Az internetes penetráció nagymértékű növekedése nem várható. Így a korosztály - terület – jövedelem – nem - stb. alapú arányok nagymértékben nem változnak. A látogatók globális szinten „általánosságban viselkednek”, de egy-egy országra kialakulnak jellemzők.
Érdemes még szót ejteni a Hirdetők országonként változó szokásairól is. Van példa arra, hogy a „multi” a world wide modelleket ülteti be és akad példa arra, is, hogy országonként egyedi lehetőségeket keres.
Több tényező is szerepel még -. pl. állami szabályozás/korlátozás – ami akár az EU n belül is változhat, országonként.
És hogy miért ez a cikk? Hamarosan 2014, ami nem csak új esztendő, hanem egy lehetőség is arra, változtassunk. Teremtsünk értéket a weben, használjuk az online csatornákat hatékonyabban. Ne internet függők, hanem internet használók legyünk!
Ehhez kívánunk Mi is sok sikert és támogatást!
Kellemes Ünnepeket, B.U.É.K.