Net szerint a világ: Digitális média – Tények könyve 2009

balzso

A Neo Interactive második alkalommal is kiadta a Digitális média – A tények könyve című periodika új számát. A dokumentum hasznos útmutatóként szolgálhat a kommunikációs szakemberek és marketingesek mellett akár a laikus érdeklődőknek is, főként azért, mert rövid, frappáns és informatív. Nem szakdolgozatnyi méretű dokumentum, hanem egy lényegre törő, érthető, táblázatokkal, diagramokkal bőven illusztrált, ugyanakkor szakmailag is igényesen kivitelezett munka.

A témakörök az előző számhoz képest nem mutatnak változást. Nem úgy a tartalom! Az Alapadatok fejezet a látogatottsági toplistát és a felhasználói végpontok fejlettségét mutatja be. A Tények könyve 2008-cal összehasonlítva kiderül, hogy az elmúlt év fontos változásokat hozott a felhasználók tekintetében. A 16:9 vagy 16:10-es képarányú kijelzővel felszerelt laptopok olcsóbbá válásával a szélesvásznú böngészés egyre inkább terjed, és több, mint 1000-rel növekedett a potenciális internetezők száma. Ugyanakkor a látogatottsági toplistában a google-iwiw-startlap dobogó mit sem módosult, a hátrébb helyezettek között történt némi vándorlás.

A Piacvezetők itthon és a világban című rész tovább folytatja a topon lévők leírását. Az előzőhöz hasonlóan főként a Google, a Yahoo, az Origo, a Microsoft, az Index, és a Sanoma áll a középpontban, de az idei kiadás kiegészült a Generál Média portfoliók, a hazai Sales house-ok valamint a kiadói on-line portfoliók ismertetésével is. A Google tovább növekszik, bár a Wolfram Alphában vetélytársat találhat a keresőüzletág tekintetében. A Yahoo eltűnni látszik, bár erősen kapaszkodik a keresőhirdetés-rendszerének fejlesztésébe. A  Microsoft a keresőpiacra szeretne betörni, eddig gyenge sikerrel, míg itthon az Origón 1 millióval nőtt a látogatók száma, az Index pedig nem enged egyeduralmából az on-line hírpiacon.

A Látogatók a piacon nevet viselő fejezet a női látogatók expanziójára, valamint a kamaszkorú felhasználók szokásaira koncentrál. A hölgyfelhasználók növekedése vezet a Nők Lapja Café sikeréhez, vagyis a női nem leginkább az életmód tippek iránt érdeklődik. Ugyanakkor a tinédzserek a szórakozás, szórakoztató elektronika iránt tanúsítanak kitüntetett figyelmet.

A Trendek a piacon című rész a közelmúlt változásaival, név szerint a digitális televíziózással, a mobilinternettel és a közösségi médiával foglalkozik főként. Mindezek mellett a Keresés ≠ Google -cikkből kiderül, hogy amikor nem a Google-ben keresünk, akkor is a Google-ben keresünk, hiszen a legtöbb oldal kereső motorja mögött az óriáscég indexelő szolgáltatása áll.

Ezeken túl az online marketinges szakma előretörését jelző táblázatokból kiderül, hogy az internetes reklámok immáron 10%-ot harapnak ki a reklámtortából, és hogy leginkább a pénzintézetek, a távközlési vállalatok, valamint az autógyárak részesítik előnyben ezt a fajta médiát.

A Tények könyve idén is elérhető interneten olvasható verzióban, de (a nyomtatott változaton kívül) lementhető pdf formátumban is.


tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ, magántanár  tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ isite toplista Hirlapom

 

Impresszum | Médiaajánlat

Főbb témáink, linkek: internet árak, sebességteszt, mi az ip címem, mobil internet árak, mezoterápia,

tanfolyamok Budapesten

Kiadja: Eduwork.hu Kft.