Facebook: halál a lájkra!

isite

Facebook halál a lájkraRégóta Facebook felhasználó vagyok, a napokban jutottam el arra a szintre, hogy lassan tervezem befejezni  a Facebook használatot, mint magánember. Egyszerűen idegesít, rengeteg időt elvesz a sok felesleges információ, a spam, a reklám és a "lájk". Nem érzem a Facebook súlyát és hasznosságát hosszú távon. Jelenleg már több a hátrány számomra, mint a kapott előny. Ennyit, mint felhasználó, mint magánember. Másik oldalról természetesen elfogadom, hogy aki online médiával, hirdetéssel, online reklámok értékesítésével foglalkozik annak ma kötelező ismerni és használni, de arra jutottam, hogy a saját nevem megszűnik és egy virtuálisra cserélem fel az accountomat, h tudjam, ismerjem mik az újdonságok, de a privát szférámat nem fogom a továbbiakban közszemlére tenni. Miért?

Nem azért mert kikerült volna valamilyen információ rólam, amit nem szerettem volna, nem azért mert félek ettől, hanem egyszerűen rossz azt nézni, hogy a saját ismerőseim is mennyire buták, mennyire felesleges információkat osztanak meg és mennyire átverhetők egy-egy nyereményjátékkal, kamu lájkkal, ami ugye nem kerül semmibe... vagy mégis?

Ma már cégek épülnek arra, hogy vicces blogokkal, kamu nyereményjátékkal usereket gyűjtsenek. Multi cégek álltak be a lájk gyűjtés versenyébe, hogy több rajongó legyen, mint a konkurenciának. Megnézik kedves döntéshozók, hogy mennyi ennek az eredménye? Mert lehet sikereket elérni egy-egy akcióra rövid távon, de a jó öreg SEO nyomába sem ér az új trend az SMO.

Kijelentem, hogy hosszú távon minimális haszonnal jár a Facebook jelenlét, ahhoz képest, amit a SEO ad. Persze szolgáltatása válogatja és az időtávot sem egy évben kell szemlélni. Félreértés ne essék: ma mivel trend, érdemes és kell is a Facebook jelenlét, de helyén kell kezelni. A Facebook ugyanis egy teljesen ismeretlen doboz, amibe folyamatosan berakunk információkat, de a berakott információ onnantól kezdve nem a miénk.  Önként adunk hasznos vagy kevésébé hasznos tartalmat egy napról-napra változó ismeretlen doboznak és fogalmunk sincs mi lesz egy év múlva de akár egy hónap múlva sem, mert a szabályrendszer folyamatosan változik. A szabályok nem úgy alakulnak, ahogy nekünk jó, hanem ahogy a Facebook tulajdonosainak érdeke kívánja.

Ma boldog, boldogtalan használja a facebookot ott kell lenni. Ott kell lenni? Mindenki nézze meg a statisztikákat és a konverziót: mert nem mindenkinek kell ott lennie. Nem hiszem, hogy egy banknak a facebookra kell kihegyezett kampányt csinálnia. Nem hiszem, hogy bizonyos márkáknak, cégeknek szüksége van a Facebookra. Valós eset: egy ingatlanforgalmazó cég kötelezővé tette alkalmazottainak, hogy lájkolják a facebook oldalát vajon milyen eredménnyel járt? Mennyire örülnek az ismerősök, ha valaki folyamatosan a saját cégének reklámját erőszakosan tolja a képünkbe?

Végül pedig gondolkozzunk el azon is: a saját oldalunkat akarjuk hirdetni óriás plakáton vagy cégünk Facebook oldalát (ami felett most még van bizonyos befolyásunk, de meddig??). Azaz vegyük a korábbi valós banki példát: a bank ügyfelet akar szerezni az óriásplakáttal vagy a Facebookot akarja erősíteni? 

Egyre butábban használjuk a Facebookot és egyre butábban hirdetünk rajta, hirdetjük a Facebookot és nem magunkat, saját brandünket, szolgáltatásainkat... Ha enyém lenne a Facebook én is simán kihasználnám a butaságot és a Facebook ezt meg is teszi.


tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ, magántanár  tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ isite toplista Hirlapom

 

Impresszum | Médiaajánlat

Főbb témáink, linkek: internet árak, sebességteszt, mi az ip címem, mobil internet árak, mezoterápia,

tanfolyamok Budapesten

Kiadja: Eduwork.hu Kft.