Haldoklik az iwiw ?

isite

iwiw haldoklikRánézve a hazai közösségi oldalak trend adataira (iwiw, MyVIP) a címben feltett kérdés akár kijelentő módba is rakható. A Gauss görbe  csúcsát mindkettő elérte és hanyatlanak, a felhasználók elhagyják vagy ami sokkal érezhetőbb egyre kevésbé használják. A haláluk legalábbis az iwiwé lassú lesz, míg véleményem szerint a MyVIP gyorsan fog eltűnni. Ki fog múlni mindkettő míg a hazai internetes közösségek üde színfoltja: az iwiw az internet történelem méltó és díszes koporsójába kerül, addig a MyVIP jeltelen sírban fog elsüllyedni. Sajnálom, de azt kell mondanom megérdemli mindkettő a sorsát, hogy miért?

Mert az iwiw Magyarországról indult, lelkes amatőrök ötletéből, az első ilyen jellegű szolgáltatások között volt az egész világon. Az "iwiw boom" idején tőkeerős gazdasági társaság kezébe került, akinek meglett volna minden lehetősége arra, hogy valami igazán nagyot, világszínvonalú dolgot alkosson vagy minimálisan évekre bebetonozhatta volna a hazai közösségi internet vérkeringésébe. Nem tette meg és mostanra már el is késett vele. A MyVIP mellé egyetlen pozitívumot lehet említeni és ebben volt a sikere is: az első copy volt, gyorsan reagált az iwiw technikai problémáira és meghívó mentesen tudott néhány tizenéves gyerek játszóterévé válni. Aztán itt meg is ragadt, több szót talán nem is érdemel az iwiw legnépszerűbb másolata.

Milyen lehetőségei lettek volna az iwiwnek? 

Sokan leírták már: telefonkönyvből közösségi oldallá kellett volna válnia. Meg kellett volna nyitnia a csatornáit a kisebb nagyobb hazai weboldalak, alkalmazások irányába, hiszen a FaceBookot sem pusztán a felhasználók és azok ismerősei pörgetik fel, hanem sokkal inkább a külső alkalmazások és weboldalak, csoportok és rajongói közönségek, azaz a közösségek!
Ezzel szemben mit tett az iwiw: létrehozta a csoportokat, egy öncélú és hatástalan újabb üzenőfal típust, amelyet teljesen elzárt a külvilág elől. Ez a fajta elzárkózás az iwiw teljes egészére igaz: a szűklátókörűség, a konkurencia harc és egy mamut magyar "monopolszerű" távközlési cég tehetetlensége az, ami folyamatosan megfojtotta a legnépszerűbb hazai közösségi oldalt.

Vegyünk sorra néhány aprónak tűnő bakit: bevezette, hogy csak videa és youtube videót lehetett megosztani az adatlapunkon. Az egyik vicc ebben az, hogy ez a mai napig így maradt, a másik pedig, hogy önmagában ettől nem lett nagyobb a videa mint a konkurensének tekintett indavideo.hu.
Marketing fogásként létrejött az iwiw díjcsomag, amely olyan kevés versenyelőnyt tartalmazott, hogy teljesen hatástalan lehetett az iwiwre, mint közösségi oldalra nézve. Talán termelt némi plusz bevételt a T-Mobile számára, azonban, ha ezen a téren valóban valamilyen forradalmi dolgot csinált volna  akkor ennek megtartó ereje is lett volna. Persze az őskövület telefonszolgáltató a pénzt a mai napig csak a "voice"-ban látja.

Létrejöttek az "iwiw" alkalmazások, azaz létrejött pár darab. Vajon miért ilyen kevés? Vajon miért nem használják az emberek? Vajon miért nem született facebook-i méretekben külső alkalmazás az iwiwhez? Ezen kérdésekre magam sem tudom a választ, az biztos, hogy ma már nem is éri meg alkalmazást írni az iwiw-re mivel egy 10.000-es iwiw klub hatékonysága ér fel kb. 100 rajongóval rendelkező facebookos táborral, bolond lenne valaki nem a facebookra fejleszteni külső alkalmazást. Az iwiw felhasználói alszanak és a Facebookon elkezdtek élni: pörögnek és aktívak egyrészt mert tetszik még nekik, új, friss és üde, másrészről tolonganak a közösségek (az együttesektől, a külső weboldalakon keresztül, a valódi bevételért küzdő külső alkalmazásokig).

A vég

Telefonkönyv effektus: hiába az erőlködésnek, az iwiw nem tudott továbblépni: nem fejlődnek a közösségek, alkalmazások és lassan a telefonkönyv szerepét is elveszti, hiszen a Facebook telefonkönyv (kontakt) része szépen, könnyedén egy mozdulattal felkúszik ahova való a mobilokra, az iwiw pedig  még ezt is elzárja a világ elől. 

Míg tehát a Facebook egyre tágabbra nyitja a kapuit addig az iwiw még mindig csak a kulcsot keresi. Lassan be is adhatja a kulcsot a legnagyobb hazai közösségi oldal és ehhez a hirdetési bevételek első elmaradásai a figyelmeztető jelek, mert mindenki ott szeret hirdetni ami hatékony felület, ahol aktívak a felhasználók. Az iwiw mára nem az és már sosem lesz az.


tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ, magántanár  tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ isite toplista Hirlapom

 

Impresszum | Médiaajánlat

Főbb témáink, linkek: internet árak, sebességteszt, mi az ip címem, mobil internet árak, mezoterápia,

tanfolyamok Budapesten

Kiadja: Eduwork.hu Kft.