A MyVIP halott, az iwiw haldoklik, a Facebook maga a vírus

isite
Dead iwiw facebookTöbb, mint egy éve született az isite.hu oldalon ez a cikk Haldoklik az iwiw ? címmel. Egy-másfél év az üzleti életben nem olyan hosszú idő, ennyit nehéz is előre jósolni. Bár mondhatom önigazolásként tessék én szóltam, mégis nekem is jobban fáj a Facebook térhódítása, mintsem másfél évvel korábban gondoltam volna. A Facebook átesett a ló túloldalára, pofátlan módszerekkel terjeszkedik, bezsebel és nem ad vissza azoknak, akik támogatták őt a kezdetekben. Kezd hiányozni az iwiw (1.0 és nem ez a mostani FB koppintás) a maga egyszerűségével zaklatásmentes világával. Miért is?
Elsőként: két trend grafikon - lehet hurrogni, h Alexa mennyire megbízható stb. stb., de trendekben a saját gyakorlati tapasztalataim szerint sosem tévedett még - amelyeken jól láthatók a görbék mélyrepülése:

 

Alexa MyVip iwiw
Google trends piros iwiw kék myvip

 

Az okokat, hogy mi miatt következett be a mélyrepülés már le lett írva a korábbi cikkben, de a lényege kb. az volt míg az iwiw a Magyar Telekom buta stratégiája miatt bezárkozott, addig a Facebook nyitott, széttárta kapuit, boldogan fogadott mindenkit, aki számolt vele, használta kitette a like gombot, boxot stb. Állítom, hogy ezek a dolgok és nem pedig a felhasználók voltak azok, akik felpörgették a Facebook közösségi oldalt. A gond csak az a Facebook stratégiájával, hogy manapság elzárja a forrásokat csukja a kapukat a felhasználókat pedig alkalmazásai börtöneibe zárja, folyamatosan zaklatja őket vásárolt vagy fejlesztett "szolgáltatásaival".  Következzen egy idézet a korábbi cikkemből:

"az biztos, hogy ma már nem is éri meg alkalmazást írni az iwiw-re mivel
egy 10.000-es iwiw klub hatékonysága ér fel kb. 100 rajongóval
rendelkező facebookos táborral, bolond lenne valaki nem a facebookra
fejleszteni külső alkalmazást"

Sajnos ez mára gyökeresen megváltozott, ugyanis egy céges Facebook oldal (pages) hatástalanná vált, mióta a felhasználóhoz nem jut el az üzenete, ha nincs az adott oldallal folyamatos interakcióban. Persze ezt a Facebook szépen megmagyarázta: ne zargassuk szerencsétlen felhasználókat ostoba céges PR üzentekkel, de könyörgöm ezt bármelyik felhasználó egy klikkel le tudja tiltani vagy éppen egy klikkel ki tud lépni az adott oldalról. Szóval ez a magyarázat a mese része, annál is inkább mert az összes Facebook (saját) alkalmazás folyamatosan zargatja a felhasználókat. Akkor pedig mi értelme van a Facebookra terelni a népet? Semmi, ugyanis mára egy 10.000 tagsággal rendelkező FB oldal alig csurgat valamit vissza a tulajdonosának és ez nem véletlen. Szóval nézzük csak meg a statisztikákat: ha nem hoz a Facebook felhasználókat az oldalunkra ki a lájk gombbal az oldalról ne is vigyünk egy ilyen üzleti magatartással bíró vállalkozásnak felhasználókat, pláne önként és dalolva.

Nem olyan régen vezette be szinte egy azon időpontban az origo és az index is a cikkek alatti like gombot, de kérdem én minek? Mennyi új látogatót hoz? Valahogy nem látni az innen származó növekedést (persze a blog.hu-n lévő "vicces" blogok kérdése más téma).A cikkek alatti lájk gombnak van egy kicsit aggályosabb része is, egy aktuális téma: "Csonkolta a vonat a mozdonyvezető lábát" nem meglepő ugye, hogy egy ilyen cikknek is akad lájkolója?  (Jó-jó tudom ajánlás a felirat a like helyet, de a lényegen ez nem változat). Persze hosszú távon valószínűleg sem az index sem az origo nem gondolta át ezt a FB-os stratégiát, de látva, hogy más területeken már most lenyúlja a látogatókat talán a két vezető hazai média oldal menedzsmentje is gondolkozhatott volna, mielőtt enged a divatnak. Mi lesz ha a tartalom 1:1-ben megjelenik a Facebookon is (pl. a linkre feljön a tartalom egy része vagy egésze, technikailag megoldható és bizonyos keretek között jogilag sem aggályos ez). Ráadásul a tartalom és a felhasználók lenyúlását a Facebook már most is űzi, csak még nem olyan téren, amely minden vállalkozás számára érezhető. Csak gondoljunk bele mi lenne, ha a FB csinálna egy virtuális bankszolgáltatást és megkeresné az összes bank lájkolóit jobbnál jobb ajánlatokkal? De számos reálisabb példát (zenebolt, Tv Csatorna, stb stb.) is lehetne felhozni, sőt sajnos már létezik is olyan szolgáltatása (pl. online játékok), ahol lenyúlja a külső oldalak látogatóit különböző módszerek segítségével.

Mi állítja majd meg ezen tevékenységében később?

Talán a Google Plus? Van rá esély, mert  a Google alapvető érdeke szerintem továbbra is a kereső a keresések számána fenntartása és keresni az emberek akkor fognak, ha ezek a közösségi oldalak megmaradnak tartalom szétosztónak és nem tartalom birtokosnak. Mert az emberek többsége sajnos lusta, butul és amit a képébe tolnak azt fogyasztja a Facebook pedig jelenleg ebben erős, keresni például szinte lehetetlen is a Facebookon, de minek is ha a véleményvezérek nélküli közösségi oldalak tömege bután lájkol bármit amit elé dobnak. Az pedig, hogy nincsenek véleményvezérek a legnagyobb közösségi oldalon sajnálatos, mert így az információ mindenféle előzetes kontroll vagy szűrés nélkül terjed, mint bármilyen vírus.

A Facebook maga a vírus.


tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ, magántanár  tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ isite toplista Hirlapom

 

Impresszum | Médiaajánlat

Főbb témáink, linkek: internet árak, sebességteszt, mi az ip címem, mobil internet árak, mezoterápia,

tanfolyamok Budapesten

Kiadja: Eduwork.hu Kft.