A Bónusz Brigád válasza

isite
Bónusz BrigádAz alábbiakban változatlan formában leközöljük a Bónusz Brigád válaszát az isite.hu oldalon: "Kuponmánia, Bónuszbrigád, Árbarátok, kész átverés?" címmel megjelent cikkel kapcsolatban. Anélkül, hogy további vitát generálnánk és elismerve azt is, hogy nem a Bónusz Brigád az a "kuponos szolgáltató", ahonnan a negatív példák zömét összegyűjtöttük, de fenntartjuk azon véleményünket, amely szerint ez a modell közgazdasági értelemben semmiféle pluszt nem ad. Leginkább a tömegpszichózisra épít, sokkal inkább szociológiai modell, mintsem hosszútávon működőképes közgazdaságilag életképes modell ezt megerősíteni látszik az első és legnagyobb ilyen cég a Groupon éppen aktuális pénzügyi problémái. Persze korai még temetni ezt a fajta "marketing eszközt", majd az idő úgyis eldönti életképességét.
Következzen tehát a Bónusz Brigád válasza:
Bónusz Brigád véleménye:

Kedves iSite szerkesztők!

Mottó: Márpedig igenis lehet 50-60% kedvezménnyel, jó minőségű szolgáltatásokat vásárolni

Olvasva a Kuponmánia, Bónuszbrigád, Árbarátok, kész átverés? címmel augusztus 9-én megjelent cikketeket, mondjuk így, erős késztetést éreztünk, hogy néhány gondolatunkat a piac egyik fontos és megszólított szereplőjeként megosszuk Veletek és reményeink szerint az olvasóitokkal is.

Cikketeknek talán a legfontosabb – szerintünk erősen vitatható – állítása, hogy a közösségi vásárlás üzleti modellje a következő lenne: „a korábbi piramis alapú átverős hálózatok helyett egy vertikális (különböző szolgáltató szektorok) képződmény jön létre, ahol a lúzer találkozik a selejttel, a kuponos cég pedig pénzt termel.” Emellett néhány negatív „konkrét példát” soroltok fel, illetve részletesebben kifejtitek a „lúzer” (értsd a szolgáltató partnerek) és a „selejt” (értsd a közösségi vásárlók) fogalmát is, ez utóbbi szinonimájaként még a „hulladék” és a „hering módjára viselkedő” kifejezéseket használjátok.

És itt a további kifejtések előtt muszáj megjegyezni, hogy ezek a minősítések meglehetősen degradálóak, itthon is milliós tömeget sérthetnek, s mint minden ilyen vagdalkozás és általánosítás, igazságtartalmát tekintve erősen megkérdőjelezhető.

Mi úgy gondoljuk, hogy az üzleti modell és a modell mindhárom szereplőjének (vásárló, szolgáltató, közösségi vásárlóoldal) átfogó – finoman szólva –lesajnálása helyett korrektebb lett volna azt az állítást megfogalmazni, hogy ebben a szektorban is – vannak rossz szolgáltatások, inkorrekt ajánlatok, egyszóval rossz tapasztalatok és talán egyfajta felhígulás is. De, azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy világszinten az üzletágban működő körülbelül 500 közösségi vásárlóoldal, több milliárd dolláros piaca egy fordított piramisjátékra épülne.

Na de koncentráljunk az itthoni helyzetre, hiszen ebben vagyunk igazán otthon. A minőségi problémák – amik egyébként bármelyik piaci szegmensben sajnos jelen vannak – egyik magyarázata az lehet, hogy az elmúlt időszakban valóban gombamód szaporodtak el a közösségi vásárlóoldalak: Magyarországon 2010 szeptemberében még csak 2, azóta közel 60 ilyen oldal működik, sőt a szám év végére elérheti a 100-at is, és a szoros verseny miatt egyesek olyan módszereket is bevethetnek, amelyekkel ronthatják a tisztességes piaci szereplők hírnevét.

Azok az oldalak viszont, amelyek komolyan gondolják és a hosszú távú üzleti sikerben érdekeltek nagyon nagy figyelmet fordítanak kínálatuk minőségi kritériumaira és az ügyfél-elégedettségre is, ez utóbbit nálunk például a teljes pénzvisszafizetési garancia és az általános – jogi szabályozásból eredő – 8 napon belüli elállás joga is erősíti. De nézzük a másik oldalról: a közösségi médiában, fórumokon, blogokon megjelenő kritikák annyi kárt tudnak tenni egy online kereskedőnek, hogy ezt mindenki igyekszik elkerülni, és a vásárlók kedvében járni.

De akkor is hasonló következtetéseket vonhatunk le, ha a szolgáltatók/kereskedők oldaláról közelítünk, hiszen számukra az üzleti modell kínálta mindkét stratégia (hirdetési felület vs. mennyiségi kedvezmény) akkor lehet eredményes, ha jó szolgáltatást nyújtanak, és az elégedett vásárlók vagy visszatérnek, vagy a bónusz/kupon beváltásakor további termékeket, szolgáltatásokat vesznek – immáron teljes áron. Minden szolgáltatónak végig kell gondolni, hogy ezt a marketing eszközt (igen, ez egy marketing eszköz) be tudja-e illeszteni a stratégiájába és megfelelő szolgáltatás tud-e nyújtani a tömegesen érkező bónuszos vevőknek. Hiszen tudjuk, hogy a bónuszos oldalak csak a szolgáltató „ajtajáig” kísérik a vásárlót, így onnantól a terméket, szolgáltatást nyújtó kereskedő hozzáállásán, a vásárló kiszolgálásán múlik az, hogy a vásároló tényleg visszatér-e.

És végül, igenis, fontos a közösség is! Tapasztalatunk szerint sok felhasználó igényli már most is – a Facebookon több, mint 285 000-en vagyunk – hogy részese lehessen a Bónusz Brigád „életének”. A vásárlók nem csak velünk, hanem egymás között is kommunikálnak és a párbeszédből tudjuk azt is, hogy nem csak az ajánlatok „kihagyhatatlansága” miatt vásárolnak, hanem azért, mert érzelmileg is kötődnek az oldalhoz, és tőlünk várják a jó és megbízható ajánlatokat.

Mindenesetre, szerintünk ne temessük még a közösségi vásárlást, ami egyébként a legújabb kutatások szerint egyértelműen az internetes kereskedelem fellendítését hozta, arról nem is beszélve, hogy a közösségi vásárlóoldalak sikere a gazdasági recesszió ellenére töretlen, és reméljük, hogy a piac öntisztító folyamatainak köszönhetően hamarosan a minőség is megkérdőjelezhetetlen lesz.

Üdvözlettel
Bónusz Brigád


tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ, magántanár  tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ isite toplista Hirlapom

 

Impresszum | Médiaajánlat

Főbb témáink, linkek: internet árak, sebességteszt, mi az ip címem, mobil internet árak, mezoterápia,

tanfolyamok Budapesten

Kiadja: Eduwork.hu Kft.