Kuponmánia, Bónuszbrigád, Árbarátok, kész átverés?

isite
Kuponmánia Bónuszbrigád és hasonló átverésekMára megszámlálhatatlan közösségi vásárlást kínáló oldal jelent meg a hazai weben, amelyek óriási kedvezménnyel akár 70-80%-kal csökkentett áron hirdetnek termékeket, szolgáltatásokat. Hogyan lehet ilyen kedvezményeket elérni? Sehogy. Átverés az egész? Nem teljesen, de előzetesen el kell mondani, hogy mind a termék forgalmazója, mind pedig a vásárló hosszú távon csak nagyon ritka esetekben járhat jól.
Akkor kinek jó ez?

Minden ilyen szolgáltató hirdetési rendszerként definiálja magát, de ha jobban belegondolunk valójában a közösségi vásárlást hirdető oldalak önmagukban online boltok, persze a fellelőséget jó letolni a kereskedőre, mert bár (még) pénz visszafizetési garanciát legtöbb esetben adnak, sem a termékre, sem a szolgáltatásra nem tudnak/akarnak semmiféle garanciát adni.
Meglepő módon óriási több százezres közönséget képesek voltak igen rövid idő alatt elérni, azon buta és hiszékeny tömeget, akik már elfelejtették az Il ferro, Amway ésatöbbi hasonló "hálózatok" buktatóit, ez a butuska, átverhető hisztérikus tömeg bizonyos százalékban vásárol, igazából mindegy neki, hol és mit: egy a lényeg kapjon óriási kedvezményt.

Mi van a modell mögött?
Az, hogy mitől lenne ez közösségi vásárlás a mai napig nem értem, hiszen nincs mögötte valamilyen rajongói tábor, igazi közönség/közösség csak bamba, hisztérikus ide-oda vándorló emberek halmaza, legálisan spamelhető adatbázisa . A termékek és szolgáltatások forgalmazóit azzal kecsegtetik, hogy hatalmas tömegekhez juttatják el portékájukat, cserébe "pusztán" min. 50-60% kedvezményt kell biztosítani szolgáltatásaikból, termékeikből. No persze + tovább 20-30% jutalékot kell lecsengetni a legálisan működtetett spam adatbázisok (Kuponos cégek) gazdáinak.

Megéri ez a forgalmazónak, szolgáltatónak?
Egy esetben igen, ha a veszteséggel adott terméke szolgáltatása új potenciális vásárlókhoz tud eljutni, akik később is vásárolnak teljes áron, azaz hosszabb távon törzsvásárlói lesznek. Azonban ez csak a mese része. Sajnos "közösségi vásárlók" címszó alatt olyan selejt és hulladék vásárlókat kapnak a jóhiszemű kereskedők szolgáltatók, akik hering módjára viselkednek, vándorolnak nem csak a boltok között hanem a kuponos cégek között is, oda ahol éppen olcsón hirdetnek valamit. Az éremnek persze két oldala van:

Megéri ez a vásárlónak?
Némely esetben igen: például ha az Ürgyürömfüttyei helyi kalandparkba amúgy is tervezett elutazni és éppen kap akciós jegyet, akkor igen. De ez az eset kb. 1-2%-os hibahatáron belül marad, mert nagy valószínűséggel az Ürgyürömfüttyei kalandparkot korábban nem ismerte, ha most vesz is occó jegyet kizárt, hogy a közeljövőben vissza fog térni...
Ráadásul a kereskedők többsége nem a jóhiszemű kategóriába tartozik:

Konkrét példák:
Toszkánai vendégház 60%-os kedvezménnyel hirdette magát az egyik oldalon. Szemfüles olvasóként felmentem a panzió eredeti weboldalára, ahol az aktuális FT/euro árfolyam mellett ugyanolyan áron megkaphattam volna a szobát, mint ha kuponos oldalon keresztül vásárolom meg 60% kedvezménnyel. Ez átverés? A hatályos törvények szerint nem, de más árat adni saját weboldalon és megemelt árból 60% kedvezményt adni, valójában az ügyfelek pofán verése.

Balatoni szálloda 50-60% kedvezménnyel: ügyfél felhívja direktben a szállodát, hogy van-e hely augusztus elején (főszezonban) válasz: persze, hogy van. Ekkor gyorsan felkattint a kuponos oldalra megrendeli 50% kedvezmények és máris kapja az arculcsapást. Augusztusban már nincs hely csak a szeptemberi szezonon kívüli időszakban, hát igen így is lehet kedvezményt adni.

Az egyik kedvenc példám pedig, amelyet valamilyen blogon + a kuponos oldal Facebook üzenőfalán is megerősítve olvastam (tehát ez is valós példa). Butuska szépülni vágyó hölgy panaszkodott arra, hogy kéri vissza a pénzét, mert egy kozmetikai kezelés után vörös, feldagadt arccal távozott. Maga írja le, hogy már több kuponos cég, több kozmetikai kínálatát is kipróbálta és volt olyan is amivel meg volt elégedve, de mit tesz a hiszékeny hölgy? Nem oda megy vissza esetleg, ahol meg volt elégedve a szolgáltatással, hanem vándorol újabb ismeretlen és bizonytalan helyre, ahol hasonló pofonok érhetik, de óccó ;). A hölgy azóta is lájkolja a kuponos oldalt/oldalakat és továbbra is ostoba hering módjára vándorol.
Aztán lehetne folytatni a pizza rendeléssel, aki a kuponos ügyfeleknek a szokásos 30 perc 1 óra helyett 2-3 óra alatt szállította ki a pizzát. Azon átverős szolgáltatókkal, akik a kuponos ügyfeleket megkülönböztetik: kispórolják az anyagot, felemelt árból adnak kedvezményt, nem akkor adják és nem azt, amit az ügyfél megrendel.

Itt fel lehet sorolva jó néhány szolgáltatói/ kereskedői átverés, de ha ténylegesen ők is a felelősek valójában bele vannak kényszerülve a sorozatos átverésekbe. Mert józan módon gondolkodó kereskedő / szolgáltató, akinek van kialakult törzsközönsége egyszerűen nem vág bele ilyen bolondságba, akinek nincs ügyfélköre annak pedig amúgy is oka van. Szóval valahol a selejt kereskedőket hozzák össze az ad-hoc, mindent lájkoló ostoba, átverhető vásárlói közönséggel.

Ki jár jól az egésszel?
Egyértelmű, hogy a jutalékot bezsebelő kuponos cég, aki végig spameli (info@ törvény szerint legális) az egyes szolgáltatói szektorokat a vízvezeték szerelőtől, a éttermeken és a szezonális büféken át a fodrászokig és a korábbi piramis alapú átverős hálózatok helyett egy vertikális (különböző szolgáltató szektorok) képződmény jön létre, ahol a lúzer találkozik a selejttel, a kuponos cég pedig pénzt termel. Persze ez nem egy végtelen folyamat, hiszen mindegyik szektor vállalkozásainak száma véges és aki egyszer már jóhiszeműen beugrott az még egyszer biztosan nem teszi meg, ha 0 a visszatérő törzsvásárlóinak a száma. Aki pedig magára ismert az ostoba hering tömeg egyik díszpéldányaként az iratkozzon le gyorsan az adott facebook oldalról / adatbázisból, hiszen az Il-Ferros matricát is legutolsónak volt a legcikibb lekaparni az autó oldaláról és így is sok esetben nyoma maradt...

Mert nincsen ingyen autó, nem lehet meggazdagodni a költekezésekből és továbbra sem lehet 60-70% kedvezménnyel vásárolni....


tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ, magántanár  tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ isite toplista Hirlapom

 

Impresszum | Médiaajánlat

Főbb témáink, linkek: internet árak, sebességteszt, mi az ip címem, mobil internet árak, mezoterápia,

tanfolyamok Budapesten

Kiadja: Eduwork.hu Kft.