40 százalékos csökkenés

Sera Balint

Az infláció ellenére csökkennek a szélessávú internetelérések árai, de hiába, mert folyamatosan lassul a növekedés is. Nincs olyan szoros összefüggés az árak és a a penetráció között, mint amit a józan ész diktál.

Az NHH jelentését tegnap kapta fel a média, de nem árt többször elismételni: az elmúlt két évben negyven százalékkal csökkentek az internetelőfizetések árai – annak ellenére, hogy az infláció miatt minden másnak emelkedett. A szélesebb internetező közönség hajlamos megfeledkezni arról, hogy a magyar elektronikus távközlés szigorúan szabályozott, pontosabban kordában tartott terület. Az árakat figyelő és meghatározó (!) NHH mindig a kiskereskedelmi árak segítségével becsüli meg, mennyi lehet a nagykereskedelmi ár plafonja: idén a tavaly tavaszi árak alapján döntöttek, és a magyar piac történetében először a csupasz ADSL-ek árait is maximalizálták. Emlékezetes, hogy két éve, amikor elindult (szintén NHH-s közbelépés hatására) a csupasz ADSL, még nevetségesen magas árat kértek érte a nagykereskedők (a T és az Invitel).
Persze attól még hogy csökken, lehet, relatíve még mindig lehet drága. Egy felmérés nemrég kimutatta, hogy nálunk a sávszélességre vetített ár még mindig magas (ami valójában azt jelenti, hogy egyre több az alacsony sávszélességű előfizetés) – csakhogy nálunk sokkal nagyobb penetrációjú országokban is előfordul ilyen, ami arra utal, hogy a penetráció és az ár között nincs olyan szoros összefüggés, mint amit a józan ész diktál.  


tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ, magántanár  tanfolyam, képzés, tanfolyamkeresÕ isite toplista Hirlapom

 

Impresszum | Médiaajánlat

Főbb témáink, linkek: internet árak, sebességteszt, mi az ip címem, mobil internet árak, mezoterápia,

tanfolyamok Budapesten

Kiadja: Eduwork.hu Kft.